Pokud chceme vyjmenovat nÄ›jaký fenomén, který na sociálnÃch sÃtÃch najdeme ve velkém množstvÃ, pak jsou to bezesporu internetovà trollové. Jedná se o lidi, kteřà pÅ™idávajà zámÄ›rnÄ› agresivnÃ, urážlivé Äi rozporuplné komentáře. Jejich cÃlem je vzbudit reakci od ostatnÃch, kteřà pak jejich pÅ™ÃspÄ›vek ohodnotà a okomentujÃ. Je jedno, zda ona reakce bude kladná Äi záporná (záporná je ve skuteÄnosti preferována, proto jsou tyto komentáře Äasto kontroverznÃ), hlavnà je, že nÄ›jaká je.
Â
Â
Důvodů, proÄ to tito lidé dÄ›lajÃ, je vÃce. TÃm zdaleka nejběžnÄ›jÅ¡Ãm je prostá zábava. Bavà se tÃm, jak se lidé pod jejich pÅ™ÃspÄ›vky hádajÃ. O to koneckonců jde pÅ™edevÅ¡Ãm – rozpoutat hádku a pak už se jen zpoza monitoru usmÃvat. Anonymita internetu navÃc v podstatÄ› zaruÄuje, že se mu nic nemůže stát.
Â
Zde se můžeme ptát, proÄ proti tomu weby samotné nic nedÄ›lajÃ. Koneckonců je v jejich nejlepÅ¡Ãm zájmu, aby tito lidé pÅ™estali, nebo ne? Ve skuteÄnosti se ukazuje, že nikoliv. Naopak, nejen pro sociálnà sÃtÄ› ale i pro jiné weby je prospěšné, když nechajà trollům na svém webu volné pole působiÅ¡tÄ›, tedy alespoň v rámci platných zákonů.
Â
Â
Důvod k tomu je pomÄ›rnÄ› jednoduchý: ÄÃm vÃce na dané stránce komentujeme, tÃm lépe. A pokud se necháme zatáhnout do (Äasto neplodné) diskuse s trollem, pak onen web budeme navÅ¡tÄ›vovat Äasto a Äasto zde také komentovat, a to je to hlavnÃ, o co webu jde. PenÃze za reklamu dostává totiž právÄ› podle toho, kolik lidà je shlédne, a také podle toho, kolik jich s webem nÄ›jakým způsobem interaguje – napÅ™Ãklad právÄ› napsánÃm komentáře, ale také tÅ™eba jeho hodnocenÃm.
Â
Co tedy dÄ›lat, pokud na nÄ›koho takového natrefÃme? Zdaleka nejlepÅ¡Ã Å™eÅ¡enà je si jej nevÅ¡Ãmat. I kdyby to, co Å™Ãká, myslel vážnÄ›, stejnÄ› jej nepÅ™esvÄ›dÄÃme. Mnohdy navÃc majà hned nÄ›kolik profilů, kde si na své komentáře sami odpovÃdajà pod jiným jménem, aby vyvolali jeÅ¡tÄ› vÃce reakcÃ. Pokud jim je nedáme, je jejich práce k niÄemu – a toho bychom se mÄ›li snažit dosáhnout.